Na rynku pojawiło się już jakiś czas temu wciąż rosnące zapotrzebowanie na tzw. outsourcing usług. Chodzi tu po prostu o zlecenie wykonawcy zewnętrznemu partycypacji w pewnym zadaniu, wykonaniu danej usługi w całości lub obsługi firmy zlecającej, np. pod kątem szkoleń dla własnych pracowników, spraw kadrowych, czy zaopatrzenia chociażby w artykuły biurowe.
Dla każdego zleceniodawcy to spore ułatwienie w postaci oszczędności czasu i pieniędzy oraz odciążenia niektórych działów. Nie musi też on zakupywać maszyn niezbędnych do realizacji niektórych zadań.
Co-packing
Jedną z najczęściej zlecanych usług outsourcingowych, jest co packing. Chodzi tu o zlecenie firmie zewnętrznej zapakowanie, przepakowanie, wymiany zniszczonych opakowań, ale nie tylko. Coraz częściej chodzi np. o skompletowania zestawu podarunkowego – dość często w postaci kosza zawierającego chociażby artykuły spożywcze – zafoliowanie go oraz odpowiednie ozdobienie. W sytuacji, kiedy pracodawca obdarowuje sporą grupę swoich pracowników lub kontrahentów np. z okazji świąt, nie może zwykle zlecić takiego zadania żadnemu działowi wewnętrznemu- wszystkie bywają cały czas zajęte własnymi zadaniami służącymi przyniesieniu zysku własnej firmie.
Kontrola jakości
Kolejną usługą outsourcingową, po którą sięga coraz więcej firm, szczególnie produkcyjnych, jest kontrola jakości. Nie każde przedsiębiorstwo zatrudnia wystarczającą liczbę specjalistów – bywa to po prostu zbyt kosztowne. Zlecenie więc sprawdzenie jakości firmie, która specjalizuje się w przepisach związanych z jakością, umożliwia w takich sytuacjach przyspieszenie całego procesu. Nie angażuje się też w tym celu własnych pracowników, którzy mogą wykonywać ciągle swoje obowiązki lub nadzorować podległe im zespoły, Wpływa to pozytywnie jednocześnie na ciągłość pracy i jednoczesne kontrolowanie jej wyników.