Coraz więcej osób decyduje się na spróbowanie swoich sił w świecie e-commerce. Wybór bardzo często pada na własny sklep internetowy, który okazuje się być bardzo prosty do założenia. Inną kwestią jest oczywiście jego prowadzenie i promowanie, co odgrywa ogromne znaczenie w dążeniu do uzyskania nieprzeciętnych zysków. Nie wystarczy mieć e-sklepu i umieścić w nim towary na sprzedaż, aby zarabiać. Na rynku jest bardzo duża konkurencja i z roku na rok pojawia się w Internecie coraz więcej nowych sklepów, przez co wcale nie jest łatwo wybić się ze swoją ofertą. Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie e-sklepu.
Jak założyć sklep internetowy?
Pierwszym krokiem do posiadania własnego sklepu internetowego jest znalezienie miejsca w Sieci na swoją witrynę. Bardzo ważne jest wybranie oprogramowania do utworzenia sklepu online. Należy mieć na uwadze funkcjonalność, wsparcie techniczne, szatę graficzną, optymalizację, aktualizacje, panel i koszty oczywiście. Pierwszą opcją jest zlecenie założenia sklepu internetowemu doświadczonym specjalistom, czyli firmie informatycznej. Niestety wiąże się to z niemałymi kosztami i jeszcze trzeba sporo czasu czekać. Znacznie szybszą i tańszą metodą jest skorzystanie z gotowej platformy. W ten sposób możliwe jest założenie swojego e-sklepu w dosłownie kilkadziesiąt minut. Bardzo dużą popularnością cieszą się sklepy internetowe w modelu SaaS, czyli w abonamencie. Można wybrać pakiet zgodnie ze swoimi aktualnymi potrzebami, preferencjami i możliwościami finansowymi.
Następnym etapem jest zarejestrowanie domeny i wybranie hostingu. Należy pamiętać, aby domena byłą taka sama jak nazwa sklepu, łatwa do zapamiętania i zapisania. Wybierając gotowe oprogramowanie do sklepu, nie trzeba martwić się o hosting, gdyż jest on wliczony w cenę abonamentu. E-sklep znajduje się w chmurze, czyli hostingiem i konfiguracją witryny zajmuje się usługodawca. Do sfigurowania sklepu online wymagana jest rejestracja na platformie. Zaglądając swój e-sklep, trzeba pamiętać o kilku istotnych kwestiach takich jak regulamin, polityka ochrony prywatność, e- merchandising, narzędzia do promocji i płatności w sklepie. Nie można zapomnieć o optymalizacji SEO.